USTVARJANJE ANIMIRANEGA FILMA

Objavljeno: 3.05.2015 | Avtor: mlampret

V marcu smo si v okviru projekta Nacionalni filmsko-vzgojni program v Art kino mreži Slovenije v kinu Krško ogledali animirani (risani) film Deček in svet. Zgodba prikazuje življenje dečka, čigar oče se odpravi v svet iskat delo. Deček se odpravi od doma po očetovih stopinjah. Spopada se s številnimi težavami današnje družbe. Od problemov v službi, do odpuščanja in zamenjave delavcev z neutrudljivimi delovnimi stroji, do nizke plače in dragih življenjsko potrebnih dobrin, kot so hrana in oblačila. Deček, ki je odraščal na podeželju, v mirnem kraju, polnem poskočne in barvite glasbe, je spremenil okolje in prišel v turobno, temačno, enolično mesto. To razliko je ustvarjalec filma prikazal kot spopad dveh ptic. Dobrega in slabega. Slaba, črna ptica premaga barvito in kot v realnem življenju mesto in tehnologija nadvladata podeželju. Film je bil bogat z barvami in različnimi slikarskimi tehnikami, hkrati pa ni bilo besed, saj so besede zamenjali zvoki, šumi, glasba. Zanimivo, lahko rečem nenavadno.

V aprilu smo izvedli drugi del tehniškega dneva. V šolo smo prinesli kolaž papir, škarje in lepilo. S pomočjo teh pripomočkov smo posneli nekajminutni filmček na temo filma Deček in svet. Razdelili smo se v tri skupine in začeli oblikovati ideje. Ena izmed treh skupin je želela izvesti brodolom z ladjo. Naš tim se je odločil za poglobljeno idejo z mislijo na letalsko nesrečo v Franciji. Iz kolaž papirja smo izrezali zasnežene gore, nebo in seveda letalo. Naslednji korak je bilo snemanje. S pomočjo računalnika smo ustvarili pravo umetnino. Pod fotoaparat smo najprej postavljali črke, ki so tvorile naslov, nato pa po naši površini, po gorah, centimeter za centimetrom premikali letalo in ob vsakem premiku pritisnili na stikalo, da je fotoaparat naredil fotografijo. Fotografije smo nato s pomočjo računalniškega programa strnili v kratek filmček z zvočnimi efekti.

Ob koncu dvournega ustvarjanja smo si izmenjali mnenja o naših filmih in primerjali naše ideje. Vsi smo bili zadovoljni s storjenim delom ter hvaležni našima »učiteljicama« za vodenje med snemanjem in deljenje znanja med vse nas.

Ajda Trbovc, 8. a

Kamera_2

Loading

Accessibility